Paredadors i pedrers en perill. Menorca, paisatge de pedra seca, un patrimoni cultural.

Anna Lofi

Del ds. 03.08.24 al dv. 11.10.24 | 10:00 h

Espai ARTECA

Si es posessin en línia recta tots els murs fets de pedra seca a Menorca, farien unes quantes voltes al planeta.

Una de les coses que més criden l’atenció quan es posen els peus a l’illa és la quantitat de pedra que es veu en el paisatge i les construccions de pedra que s’hi fan. Menorca és coneguda pels talaiots, les navetes i les ciutats de pedra, datats a la prehistòria. També pels murs i altres edificacions tradicionals més recents, construïts amb pedra seca, i per les pedreres de calcària i marès, que van donar vida a l’illa durant tot un segle. Avui en dia, aquestes construccions necessiten manteniment, però no hi ha mà d’obra qualificada per fer-lo.

Tal com el mateix nom indica, l’art de la pedra seca o de la paret en sec consisteix a apilar i encaixar pedres i roques, sense cap mena d’argamassa, per crear una estructura.

Projecte guanyador del XX Premi Joves Fotògraf(e)s de Catalunya.

L'exposició estarà disponible del 03 d'agost al 13 d'octubre de 2024.

Col·laboració Biennal Xavier Miserachs i Biblioteca de Palafrugell

Dissabte