Cicle POST SCRIPTUM II: la imatge després de la paraula

Del dl. 04.11.24 al dl. 18.11.24 | 18:00 h
Durada: 1h

Sala Polivalent.

Places limitades. Inscripcions a la biblioteca: 972 304 809 / biblioteca@palafrugell.cat

Post Scriptum: la imatge després de la paraula. Cicle de tres conferències a càrrec de l'arquitecte i divulgador Miquel del Pozo

Primera trobada: Spoiler alert. Conèixer el final de la història abans d'hora. “Spoiler alert” s’utilitza molt avui dia quan, mentre es parla d’una pel·lícula o sèrie, s’adverteix que es revelarà una informació transcendent en el desenvolupament de la trama o, fins i tot, el desenllaç de la història, que li treu tot el suspens. En pintura, en canvi, en molts casos conèixer el final de la història ens permet entendre millor la imatge que estem mirant.

Segona trobada: Sexe, Deus i Rock&Roll. Mirar el mite: ahir i avui. El sexe, les drogues i el Rock & Roll semblen ser els ingredients indispensables per a qualsevol festa desenfrenada digne d’aquest nom. Si a aquesta famosa tríada hi afegim els deus de la mitologia clàssica, ja ho tindríem tot. Com han representat els artistes, al llarg de la història, les aventures amoroses dels deus? Quin moment escollien com el més significatiu de la història? Amb quins personatges s’identificaven?…

Tercera trobada: Quan falten les paraules. La carta que mai podrem llegir. Hi ha obres d’art que desperten la nostra curiositat: ens agradaria saber què fan, què pensen o què miren les figures pintades. Voldríem reconstruir la seva història, saber d’on venen i a on van, conèixer el motiu que els ha portat fins aquí. Ho donaríem tot per poder revelar l’enigma que planteja la imatge. A vegades, però, els pintors han amagat volgudament totes les respostes. Què fem davant d’una pintura quan ens falten les paraules? Com podem interpretar una obra que no explica la seva història?

Activitats relacionades
Actual
El cant de taverna no té edat
Estevets de Mont-ras
dv. 25.10.24 | 18:00 h
Health us Nepal
Ramon Boix Iglesias i Dolors Gubau
dj. 07.11.24 | 18:00 h
Ciutat endins
Mercè Cuartiella i Marta Gallart
dv. 15.11.24 | 18:00 h
Actual
Per educar un infant necessitem la comunitat?
Converses pedagògiques amb una mirada més enllà de l’escola.
dj. 21.11.24 | 18:00 h
M'hauria agradat coneixe't